Sterylność w pracy

Obowiązek zagwarantowania należytych warunków pracy dotyczy wszystkich pracodawców, lecz nie w każdym przypadku to to samo oznacza. Higiena i bezpieczeństwo to podstawa, aby zatrudnione osoby mieli możliwość z właściwym poczuciem bezpieczeństwa świadczyć swoją pracę. Lecz zależnie od wykonywanego stanowiska pracy, odpowiednie warunki pracy mogą mieć różne przesłanie. Biorąc to pod uwagę zróżnicować można stanowiska pracy a także stopnień zabrudzenia, który mu towarzyszy.

Bywają stanowiska, jakie wymagają mycia dłoni i innych odkrytych części ciała kilka razy w trakcie dnia pracy, jednak nie są to stanowiska robotnicze – nieznaczny poziom zabrudzenia. Można także wyróżnić stanowiska pracowników, jacy ze względu na przepisy sanitarne muszą zawsze mieć umyte ręce, z uwagi na trwały kontakt z substancjami żrącymi, lub podczas pracy robotniczej – powinni mieć zapewnioną sposobność umycia całej powierzchni ciała.

W miejscach pracy, obowiązkiem przedsiębiorcy jest także dostarczenie zatrudnionym ludziom odpowiednich środków czystości. W biurach będzie to wyłącznie mydło i papier toaletowy, zaś miejscach pracy typu fabryka, obowiązkowa jest również pasta do mycia rąk, np. firmy Dreumex.

Bezwarunkowym zakazem jest przyjmowanie osób z chorobami albo skaleczeniami skóry dłoni na stanowiskach jakie narzucają konieczność stałych kontaktów z truciznami czy substancjami impregnującymi.
Ze względu na fakt, iż pracodawca ponosi odpowiedzialność za higienę i bezpieczeństwo w pracy zatrudnionych pracowników, powinien bezwzględnie przestrzegać powyższych norm. Odpowiedzialny on jest za zdrowie i życie osób którzy pracują w organizacji, a zaopatrując ich we właściwe preparaty higieniczne jak np. ręczniki, pasta do mycia rąk lub rękawiczki, ma możliwość by zapobiec wielu zagrożeniom oraz nieprzyjemnościom.
Polecamy: darmowe ogłoszenia.